Lehed

28 august 2014

Vähem on rohkem!


Ilmselt pole kellelegi üllatuseks, et meie keha ja tervist ei mõjuta mitte ainult toit, vaid ka kõik see, mis on meie ümber. Kõik need keha- ja juuksehooldustooted ning kosmeetika, mida kasutame, avaldavad meie kehale mingit mõju. On meie valik, kas see mõju on positiivne või negatiivne.

Olen ise alati pigem olnud seda meelt, et vähem on rohkem. Ehk siis ei tundu mõistlik kasutada liiga palju kosmeetikat, liiga palju keha- või juuksehooldustooteid. Olen tahtnud enda eest mõnusalt hoolt kanda, kuid samas jääda võrdlemisi loomulikuks.

Muidugi on ka mul olnud neid faase, kus värvisin juukseid iga kuue nädala tagant ja kui magasin sisse, siis pigem jäi hommikusöök vahele, kui ripsmed värvimata. Kosmeetika ja kehahooldustoodete valimisel sai määravaks hind, pakend või toote lõhn.

Praeguseks olen jõudnud sinnamaale, et kasutan küll rõõmuga erinevaid keha- ja juuksehooldustooteid ning kosmeetikat, kuid määravaks on saanud kvaliteet ning püüan eelistada looduslikke tooteid. Kõik mu tooted pole küll 100% looduslikud, kuid olen aina enam loodusliku suunas liikumas. Endiselt pooldan põhimõtet, et vähem on rohkem ning prügikasti välja viimiseks pole meiki vaja teha, ka pole vaja juukseid iga päev pesta.

Milliseid tooteid kasutan?
Suur fänn olen JOIK’i toodetel. Olen katsetanud üsna palju nende erinevaid tooteid, kõigi ühine joon on olnud see toime, mis on lubatud, kuid ka mugav kasutamine, meeldivad lõhnad ja nägusad pakendid. Nende toodetest toon välja mõned, mis mulle eriti meeldivad.
Kasutan praegu ma-ei-tea-mitmendat-purki greibi-mandariini kehakoorijat, mis on lihtsalt imelise lõhnaga. Ka sobib mulle hästi nende uus kooriv kreem näole, mis jätab naha pärast koorimist ka niisutatuks.  Veel naudin nende kerget, kuid ühtlustavat ja niisutavat BB-kreemi ning igapäevaselt ka veinipunast huuleläiget, mis tegelikult nii väga veinipunane polegi, see rõhutab huuli vaid kergelt.
Kõik JOIK’i keha- ja näohooldustooted on vähemalt 98% looduslikud, kuid nii mõnedki kannavad ka silti „100% naturaalne“.

Näokreemina olen kasutanud juba aastaid Puhta Looduse kummelikreemi, ilmselt veidi ka harjumusest, kuid tegelikult täidab ta hästi ka oma eesmärki. Olen proovinud ka nende šampoone ja palsameid.
Orto Puhta Looduse tootesari on selles mõttes huvitav, et neil see looduslikkuse aste võib toodetel üpris erinev olla. Osade puhul tundub olevat toode lihtsalt nö loodusest inspireeritud, osadel toodetel (nt šampoonid, palsamid, dušigeelid) on aga sildid peal:  ROHELINE KOOSTIS – üle 95% koostisainetest on looduslikku päritolu. Ei sisalda sünteetilisi värvaineid, silikoone, PEGi derivaate, SLESi, parabeene ega allergiat tekitavaid lõhnaaineid.
Mulle meeldiks rohkem, kui kõik nende tooted oleksid võrdväärse sisu ja kvaliteediga. Siiski usun, et nende tooted on paremad kui iga teine supermarketis müüdav kreem, šampoon või palsam.

Kuigi lisaks looduslikkusele väärtustan ka eestimaisust, on minu kosmeetikakotti sattunud ka mõned vahvad välismaised tooted, mida siinkohal mainida võiks.
Väga positiivne kokkupuude on mul olemas Everyday Mineralsi mineraalpuudri ja põsepunaga ning ripsmetušina olen viimased kuud kasutanud Couleur Carameli ripsmetušši. See on mu esimene looduslik ripsmetušš, mille teenindaja soovituse tõttu Kaubamajast ostsin. Olen sellega üldiselt rahule jäänud, sest seda on mugav kasutada ja annab head efekti, kuid  muidugi on olnud mul ka hetki, kus seda ripsmetušši kirunud olen. Ta on ju looduslik ja pole veekindel ning seetõttu võib teinekord üpris kergesti laiali minna. No need hetked, kui jään ootamatult vihma kätte, mind tabab emotsionaalne hetk või sügan silmi liiga suure hoolega.

Mida veel kasutada?
Kuigi uusi looduslikke ja eestimaiseid loodustoodete firmasid on viimasel ajal nii palju juurde tulnud, siis väikese piinlikkusega tunnistan, et mina paljude nende tooteid veel proovinud pole.
Lisan siia küll aga väikese nimekirja neist, kes tunduvad olevat huvitava tootevalikuga ning mis firmad mulle silma jäänud on ja proovimist ootavad:  Sohvy, Signe Seebid, Green Nature, LUMI, Ingli Pai, Nurme seep.

Põnevad leiud võivad end tegelikult peita ka köögikapis. Paljud kasutavad ju keha- või juuksehooldustootena näiteks kookosrasva (kookosõli), minul on olemas aga tore kogemus kakaovõiga. Olen kasutanud seda edukalt huulte niisutamiseks, kuid kindlasti sobib see ka kehale.


Kui looduskosmeetika teema hakkas pisut huvi pakkuma, soovitan uurida ka järgmisi linke, kus on juttu nii tava- kui ka looduskosmeetikast.



Kas ka sina pead lugu looduslikest juukse- ja kehahooldustoodetest ning kosmeetikast? Millised on sinu kogemused Eesti firmade ja Eesti toodetega?


3 kommentaari:

  1. Mulle ka meeldib Joik. Ise kasutan samuti nende BB kreemi aeg-ajalt ja sama kehakoorijat ning huulepalsamit, mis sina. Lisaks meeldib mulle väga ka Joiki emu, avokaado ja aprikoosikivi õliga sügavniisutav salv kätele ja jalgadele, mis on meeldiva lõhnaga, seda on hea peale kanda ja sobib ka näiteks talvisel ajal huulepalsamina kasutada. On hästi tõhus niisutaja.

    VastaKustuta
  2. PS! Suur tänu, tekkis huvi nii mõnegi toote vastu ja asun isegi proovima ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Päris põnev, et meil mõned ühised lemmikud on ja väga vahva, kui enda jaoks ka midagi uut avastasid! :)

      Kustuta