Lehed

10 oktoober 2014

Kuidas muuta kodu puhastamine tervislikumaks?

Mulle meeldib väga koristada. Mis mulle aga ei meeldi – see kemikaalilõhn õhus pärast koristamist, mis on tekkinud erinevate puhastusvahendite kasutamisest. 
Kuna olen viimasel ajal aina enam pööranud tähelepanu sellele, mida ma söön, millist kosmeetikat ja milliseid kehahooldustooteid kasutan, siis kindlasti ei saa nüüd enam mööda vaadata ka kodukeemia teemast.

Olen siiani kasutanud täiesti tavalisi kodukeemia tooteid nagu Fairy, Cif jms. Olen küll teadlik olnud, et nendes sisalduvad ained kasutamisel lenduvad ja jäävad õhku alles ning seeläbi pole sissehingamisel just kõige tervislikumad, sellele vaatamata olen ikka neid samu asju aastaid kasutanud. 
Ei teagi, millest see on tulnud. Kas sellest, et mõtlesin „aga paljud ju kasutavad neid“ või polnud lihtsalt seda teemat piisavalt uurinud ja polnud teadlik ka erinevatest alternatiividest.

Igaks juhuks olen küll suuremal koristamisel kasutanud kummikindaid, avanud aknad ja tuulutanud ning muidugi kasutanud neid vahendeid mõistlikus koguses.

Nüüdseks olen aga jõudnud järeldusele, et niimoodi ma ei jätka ning soovin kasutada edaspidi leebemaid puhastusvahendeid.
Uuri ka Sina kodukeemia ja puhastusvahendite kohta lähemalt SIIT. Sealt leiad, mida tavalised puhastustooted võivad sisaldada, mis võivad olla tagajärjed ja mida silmas pidada puhastustoodete valimisel.

Biominerata
Veidi aega tagasi tegin väga toreda avastuse. Sattusin juhuslikult sellise vahva firma nagu Biominerata peale. Biominerata on eestimaine looduslike puhastusvahendite tootja ning neile on väljastatud ka ökomärgis EcoCert.  Valikus on viis toodet: nõude-, vannitoa- ja klaasipesuvahend, WC-poti puhastusvahend ning lisaks üldpuhastusvahend.

Loe kindlasti nende toodete kohta lisaks nende koduleheküljelt. Seal on võimalik tutvuda toodete, nende koostise, hindade ja müügipunktidega.

Sellest päevast alates, kui selle firma enda jaoks avastasin, olen olnud elevil ja ootusärevust täis. Tahan kindlasti kõik nende tooted ära proovida!
Kuna otsustasin, et päevapealt vanadest kodupuhastusvahenditest ei loobu ja kasutan need kokkuhoiu mõttes siiski lõpuni, siis paraku veel ma Biominerata tooteid proovinud pole. Küll aga teen oma tellimuse peagi ära ning ootan juba väga, et neid tooteid katsetada saaksin. Kindlasti kirjutan oma kogemusest siis ka siin blogis.

Kui nende toodete puhastusomadused mulle sobivad, olen kindel, et Biominerata leiab minu näol endale ustava kliendi. Usun, et nii see ka läheb, sest olen nendest vaimustuses juba praegu, kuigi pole ühtegi toodet veel proovinud.

NB! Praegu on neil käimas ka kampaania „Puhas kodu või raha tagasi“  ehk siis skeptikud saavad rahumeeli neid tooteid katsetada ja testida ja kui need puhastusvahendid nende kodu puhtaks ei tee ja neile ei sobi, on võimalik raha tagasi saada.

Milliseid variante on veel?
Kuna alles hiljuti tekkis huvi looduslike puhastustoodete vastu, siis olen ka poes ringi jalutades jälginud, mida pakutakse. 
Eestis olen müügil näinud Frosch tooteid, mis tunduvad sümpaatsed, kuid nendega mul paraku mingit kokkupuudet pole olnud.
Veel olen müügil näinud Sonett tooteid, neid kasutati puhastamiseks ka ühes kohas, kus töötasin. Niisiis nendega on mul kokkupuude olemas nii nõudepesuvahendi, vedelseebi kui ka pindade üldpuhastusvahendi osas. Mäletan seda, et nende toodete lõhn meeldis mulle väga (sidrunilõhn eeterlikest õlidest).

Muidugi on võimalik puhastada ka vaid sooda, äädika ja sidrunimahlaga ja kindlasti on inimesi, kes just vaid nii oma kodu eest hoolt kannavadki.


Milliseid puhastusvahendeid kasutad sina? Kas oled kokku puutunud ka looduslike puhastusvahenditega? Millised on muljed?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar