Lehed

30 märts 2015

Pitsa lillkapsapõhjal!


Juba mõnda aega tagasi proovisin ka mina ühe moeröögatuse ära. Olin korduvalt lillkapsapõhjaga pitsast kuulnud, lõpuks tekkis siis ka uudishimu. Võtsin kätte ja tegin ära. Etteruttavalt öeldes – teha oli lihtne ja maitses hästi. Peaks mõnikord jälle tegema!

Olin sellest tõepoolest nii palju kordi kuulnud, küll aga polnud süvenenud, kuidas seda ikkagi täpselt teha. Õnneks leidub Internetis igasuguseid retseptivaramuid ja blogisid. Viitan ka ise nüüd SIIA ja SIIA, seal on kõik väga detailselt kirjas, ei hakka sama juttu siia ümber kirjutama, pigem jagan oma kogemust.

Kes nüüd tunneb huvi, paneb tähele, et üheks lillkapsa ettevalmistamise etapiks on riivimine ja teiseks veel ka lillkapsamassist vee välja pigistamine marli või muu taolise materjali abil.
Mina olin veidi laisk. Keetsin paar minutit lillkapsast, siis aga tegin saumiksriga kõik ühtlaseks massiks. Nii jätsin vahele esmalt riivimise. Siis aga mõtlesin, et las jääb tegemata ka see vee välja pigistamise faas. 





Segasingi lillkapsamassi muna ja väikese hulga juustuga ning panin ahju eelküpsema. Kui pitsapõhi tundus piisavalt kuiv olevat ja hakkas pruunikaks minema, võtsin ahjust välja ning lisasin tomatipastat, singitükke, juustu ning šampinjone. Pitsa läks uuesti veidikeseks ahju ning valmis ta saigi.



Kuidas rahule jäin? Maitse oli superhea! Pitsakate ja maitsestus oli maitsekas ning kui ma teadlikult ei mõelnud selle lillkapsapõhja peale, siis ausõna, seda ei olnudki tunda. No muidugi, kui ma ikka teadvustasin ja mõtlesin, et seal see lillkapsas on, siis veidike ikka aru saada oli. Igatahes oli tegu ühe tõeliselt maitsva pitsaga.

Teinekord oleksin ainult veidi kannatlikum ja ei hakkaks pitsat kohe vormist välja võtma. Suutsin pitsa ära lagundada, sest põhi ei kandnud hästi. Ei teagi, kas oli see nüüd sellest, et ei pigistanud lillkapsamassist alguses üleliigset vett välja ja see mängis minuga vingerpussi…. Või olid šampinjonid liigselt vett välja ajanud ja seal kõik vesiseks teinud… või olingi lihtsalt ise pisut kärsitu. Eks teinekord proovin veel ja saan siis teada.


Soovitan proovida!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar