Lehed

06 detsember 2014

Jõulud ja toit

Jõulud lähenevad taas suure hooga ning vähemalt mina tunnen, et talve ja jõulude saabumine muudab igal aastal veidi minu toidulauda. Ilmselt pole ma ainuke, jõulud lihtsalt mõjuvad nii ning toidulauda muutes on võimalik ka suuremat jõulutunnet esile kutsuda.

Üllatus-üllatus, aga siinkohal ei pea ma silmas mitte seda, et ma detsembrikuus rasvast seapraadi vitsutaks või iga päev verivorsti sööks. Vastupidi, mingil põhjusel mina näiteks verivorste üldse ei armasta. Küll aga seostuvad jõuludega minul mõned muud kindlad toidud.

Mis need on?

Mandariinid - Detsembrikuu on täielik mandariinikuu, selles pole kahtlustki. Ühelgi teisel ajal ei söö ma nii palju mandariine, see on fakt. Ilmselt on sel mitmeid põhjuseid, üks neist ka lihtsalt see, et praegune aeg ongi mandariinide tipphooaeg. Igatahes, praegusel ajal poes käies tulen sealt tagasi alati kotitäie mandariinidega.

Pähklid – Kuigi armastan pähkleid krõbistada ka muul ajal, siis minu jaoks on ka erinevatel pähklitel mingi huvitav seos talvise aja ja jõuludega.

Piparkoogid – Oh, ilmselt see pole mingi üllatus. Kõige paremad on muidugi ise tehtud piparkoogid, siis on ka kodu piparkoogilõhna täis ja minu jaoks on see väga nauditav. Mulle meeldivad kõige rohkem paksud ja pehmed piparkoogid ja eriti head on nad soojana. Selle aasta eesmärgiks olen seadnud, et võiksin ära proovida piparkoogitaigna tegemise, siiani olen tainast vaid valmiskujul poest ostnud. Julgelt võib soovitada piparkoogiretsepti!

La Muu mandli-kardemoni jäätis – See ilmselgelt ei ole nii klassikaline jõuludega seotud toiduvalik kui eelmised, sest La Muu ise on alles paar aastat vana jäätisefirma ning seda jäätist naudin ise ka alles teist hooaega. Aga see sort on täielik jõuluime! Minu meelest on see vaieldamatult La Muu parim jäätis, isegi nende kurikuulus pistaatsiajäätis kahvatub selle kõrval. Sellel mandli-kardemonijäätisel on minu jaoks sõna otseses mõttes jõulude maitse. Kes pole proovinud, soovitan julgelt!



Piparkoogimaitseline šokolaad – Tooršokolaadi tegemisest olen siin blogis varemgi kirjutanud ning aeg-ajalt võtan ikka šokolaaditeo ette. Viimane kord aga lisasin šokolaadisegusse ka 1 tl piparkoogimaitseainet. See andis päris mõnusa maitsevarjundi ja valmis mõnus jõuluhõnguline šokolaad.





Millised toidud seostuvad Sinul talve ja jõuludega?


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar