Lehed

03 september 2014

Toidufotograafiat avastamas



Paljudel toiduhuvilistel on komme oma toitu enne söömist ka pildistada. 
See võib juhtuda kohvikus või restoranis, et hiljem sõpradega oma toiduelamust jagada või siis puhtalt enda tarbeks, et hiljem toredat õhtut meenutada. 
Pilte tehakse muidugi ka oma valmistatud toidust ning enamasti samadel põhjustel.


Ka mulle meeldib vahel enda valmistatud toitu pildistada – eriti just siis, kui olen millegi uue ja erilisega hakkama saanud. Näiteks kui proovisin esimest korda sushit valmistada või šokolaadi teha.

Igapäevatoite ma tavaliselt ei pildista, sest see tundub tarbetu. Need igapäevatoidud seal kulunud beežil taldrikul – seal ei ole ju midagi vaadata ega pole ju põhjust jäädvustada.

Mingil hetkel hakkasin aga Internetist otsima nippe ja ideid, kuidas võiks toitu pildistada ning millele võiks rõhku panna. Kümnetest artiklitest käisid enamjaolt läbi samad nõuanded – tähtis on loomulik valgus, pildistada võiks ilma välguta, taust võiks olla minimalistlik ja enam-vähem kindla peale minek on heledad ühevärvilised toonid ja lauanõud.

Pärast väikest enesearendamist suundusin poodi, et leida beežide kulunud taldrikute asemele paar valget taldrikut ning asusin katsetama. 

Praeguseks olen täiesti tavalisi igapäevatoite nende valgete taldrikutega pildistanud ning olen väga üllatunud. Ka tavaline toit võib väikese pingutuse korral taldrikul päris hea välja näha!









Ka need fotod on tegelikult väga lihtsad ja minimalistlikud, ei ole ma vaeva näinud ei taustaga ega spetsiaalselt ka toidu kaunistamisega. Vaatamata sellele näen ma ise juba praegu suurt erinevust, võrreldes nende fotodega, mida varem oma toidust klõpsinud olen.

Kindlasti plaanin ka edasi katsetada ning siis näha juba ka rohkem vaeva nii toitude, tausta kui ka muude teguritega.


Kas ka sulle meeldib toitu pildistada? Millistel puhkudel seda teed?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar